Έρευνα για την Αποτελεσματικότητα της Εξ Αποστάσεως κατάρτισης στα Δημόσια ΙΕΚ
Η έρευνα για την παρακολούθηση σπουδαστών και εκπαιδευτικών Δ.ΙΕΚ, διεξήχθη από την ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αττικής (κατά το εξάμηνο 2020Β Οκτώβριος 2020-Μάρτιος 2021).
Συγκεκριμένα, ο χρόνος πραγματοποίησης της διαδικτυακής έρευνας είναι το χρονικό διάστημα από τις 29/1/2021- 31/3/2021. Τα
αποτελέσματα ήταν 1402 απαντήσεις από σπουδαστές και 491 απαντήσεις από εκπαιδευτές.
Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα είναι:
- Η συνεισφορά της τηλεκπαίδευσης (ευελιξία, επικαιροποιημένο υλικό, υποστηρικτικά εργαλεία μάθησης) αναγνωρίζεται. Δεν είναι
οι σπουδαστές αρνητικοί στο εγχείρημα, απλά απαιτούν μία καλύτερη και αποτελεσματικότερη οργάνωσή του. - Οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών στον Πίνακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν απόλυτα αναμενόμενες και αναδεικνύουν τη
σημασία αυτών των ψηφιακών εφαρμογών (διαχείριση, προστασία, διαμοιρασμός, ανατροφοδότηση και σχεδιασμός στην
αξιολόγηση, εμπλοκή και συμμετοχή των σπουδαστών). Είναι θετικοί στο όλο εγχείρημα και αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα του, όμως η τηλεκπαίδευση δεν τους πείθει για τη δυνατότητά της ως εργαλείο για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων. - Η «συμπληρωματική» και «υποστηρικτική» φύση της τηλεκπαίδευσης είναι αυτή που κυριαρχεί και στους εκπαιδευτές.
- Διαβλέπουμε μία κριτική στάση όσον αφορά στα αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης σε βάθος χρόνου στα εργασιακά θέματα. Η εικόνα που «εισπράξαμε» από τις απαντήσεις εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων είναι μία εικόνα θετική στις νέες τεχνολογίες και στους νέους τρόπους μάθησης, που όμως θα πρέπει να οργανωθεί και να δομηθεί με συγκεκριμένο τρόπο, στην αρχή συνδυαστικά και υποστηρικτικά με την κλασική, δια ζώσης διδασκαλία, και σταδιακά να αποκτά μεγαλύτερη εμβέλεια και δυναμική.
Υπεύθυνος για την έρευνα ήταν ο Δημήτρης Ε. Κυριακός, Διευθυντής ΔΙΕΚ Αιγάλεω, Ειδικός Γραμματέας ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ.
Δείτε τα αποτελέσματα στο συνημμένο αρχείο